Renault Twizy od 6 990 EUR

 

Zgodnie z zapowiedzią przedstawioną na salonie paryskim, Twizy pojawi się w sprzedaży pod koniec bieżącego roku w cenie zbliżonej do 3-kołowego skutera.

Ceny wersji Twizy będą się zaczynały od 6 990 EUR brutto, a ich nabywcy będą mogli (w zależności od  kraju)  skorzystać z ulg podatkowych, dzięki którym cena Twizy będzie bardziej atrakcyjna niż 3-kołowego skutera.

Podobnie jak w przypadku Fluence Z.E. i Kangoo Z.E., klient będzie wynajmował akumulator. Opłata za wynajem będzie wynosiła 45 euro brutto miesięcznie dla przebiegu 7 500 km rocznie (jest to przebieg roczny, który zaspokaja właściwie wszystkie potrzeby klientów indywidualnych).

Koszt użytkowania Twizy, obejmujący ubezpieczenie, obsługę techniczną i koszty energii (wynajmu akumulatora i prądu do ładowania) również jest niewysoki – o 15% niższy niż w przypadku skutera 3-kołowego.

Większa swoboda w mieście

Użytkownik Twizy skróci średnio o 25% czas dojazdów po mieście, jak wynika z testów przeprowadzonych w Paryżu. Oznacza to np. oszczędność ponad 7 minut na trasie, której pokonanie małym samochodem miejskim zajmuje 30 minut.

Twizy zapewnia pełne bezpieczeństwo, a jednocześnie pozwala szybciej poruszać się po mieście. Wyjątkowo kompaktowa bryła, ułatwia parkowanie:

– długość, porównywalna z długością pojazdu dwukołowego sprawia, że Twizy łatwiej zaparkować niż mały samochód miejski

– promień skrętu wynoszący 3,4 m gwarantuje zwrotność i ułatwia parkowanie. Na przykład, żeby nawrócić, Twizy potrzebuje o jeden metr miejsca mniej niż najbardziej zwrotne małe auto miejskie;

– średnio Twizy jest o 30 cm węższe niż najmniejsze samochody miejskie, dzięki czemu zajmuje niewiele miejsca na jezdni.

Zarówno kierowca jak i pasażer mają zapewnione pełne bezpieczeństwo:

– nadwozie chroni kierowcę i pasażera. Odkształcalna konstrukcja pojazdu pochłania energię uderzenia w przypadku zderzenia czołowego i chroni obu użytkowników.

– Twizy jest wyposażone w standardzie w poduszkę powietrzną kierowcy i 4-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i 3-punktowe z tyłu;

– 4 hamulce tarczowe zapewniają skuteczne wyhamowanie pojazdu, nawet przy wielokrotnym hamowaniu;

– Twizy dysponuje kodowanym systemem blokady rozruchu i blokadą kolumny kierownicy.

Akcesoria ułatwiające eksploatację Twizy

Półsztywna torba sportowa o pojemności 50 litrów zwiększa wynoszącą 63,3 l pojemność schowków Twizy. Można ją umieścić nad siedzeniem pasażera albo nosić jak plecak lub torbę dzięki 3 wygodnym uchwytom. W pojeździe zapinamy ją pasem pasażera i mocujemy do punktów przewidzianych w konstrukcji pojazdu. Szeroki otwór pozwala łatwo zapakować do niej np. torby z zakupami z supermarketu.

Dodatkowa osłona przed zimnem i niepogodą uzupełniająca ochronę, jaką zapewniają deflektory. Podobnie jak w skuterze, fartuch całkowicie osłania nogi kierowcy, od kostek po biodra. Osłania również nogi pasażera. Jest podtrzymywany w 8 punktach, co zapewnia dobrą izolację. Można go z łatwością schować w torbie umieszczonej obok siedzenia kierowcy.

W ofercie akcesoriów jest dostępny zestaw audio Parrot, umożliwiający kierowcy bezpieczne słuchanie muzyki i telefonowanie. W jego skład wchodzi:

– łącze Bluetooth zapewniające kierowcy stały kontakt ze znajomymi poprzez portal społecznościowy na jego Smartphonie dzięki automatycznemu połączeniu;

– łącze USB, gniazdo Jack i gniazdo do iPoda pozwalające na podłączenie wszystkich przenośnych odtwarzaczy audio.

Wbudowany w tylny zderzak radar cofania ułatwia manewry przy parkowaniu.

Twizy jest kompatybilne ze wszystkimi punktami ładowania. Pełne ładowanie akumulatora Twizy z gniazda domowego, za pomocą kabla umieszczonego pod klapką z przodu samochodu, trwa 3,5 godziny. Dostępne będą różne adaptery pozwalające na podłączenie Twizy do różnego rodzaju punktów ładowania, zarówno publicznych jak i prywatnych.

Zasięg Twizy wynosi nawet 115 km

Zasięg Twizy wynosi 100 km w znormalizowanym cyklu miejskim. W rzeczywistych warunkach eksploatacji może się wahać od 55 do 115 km w zależności od warunków jazdy. Głównymi czynnikami mającymi wpływ na rzeczywisty zasięg są sposób prowadzenia (eko-jazda, jazda normalna lub sportowa) i warunki ruchu (gęsty, płynny).

W optymalnym wykorzystaniu zasięgu pomagają kierowcy wskaźniki:

– specjalny wskaźnik podaje poziom naładowania akumulatora;

– miernik oszczędności energii podaje chwilowe zużycie energii i informuje o włączeniu układu odzyskiwania energii podczas hamowania;

– komputer pokładowy dostarcza informacji o pozostałym zasięgu (w kilometrach).

 

Źródla: www.samar.pl

Renault