Laguna Roadster to samochód koncepcyjny który został zaprezentowany na salonie w Paryżu w 1990 r. Nazwa „Laguna”, wbrew pozorom nie ma żadnego związku z Renault Laguną, którą znamy. Na koncepcji Laguny Roadster bazował inny zaprezentowany w 1996 roku koncepcyjny model Renault Spider. W 1990 roku Renault przy pomocy tego prototypu badało jak przyjmie się na rynku nazwa „Laguna”. Roadster prezentuje koncepcję samochodu, który ma zapewnić kierowcy maksymalną przyjemność z jazdy.
Dane techniczne :
- silnik 2.0 T o mocy 210 KM,
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6 s,
- 1000 m ze startu zatrzymanego w 25,2 s,
- półautomatyczne, pneumatyczno-rozporowe drzwi
- kabina pasażerska umiejscowiona w przedniej części pojazdu, zamykana odsuwaną do tyłu aerodynamicznie ukształtowaną kopułą,
- elektrycznie sterowane siedzenia z elektrycznie składanymi zagłówkami na wpół zintegrowanymi pasami bezpieczeństwa,
- osłony na głowy kierowcy i pasażera z wbudowanym aparatem nadawczo-odbiorczym podczerwieni,
- ukryte pałąki przeciwkapotażowe, które rozpoznają ryzyko dachowania i wysuwają się w 1/10 sekundy.
[flagallery gid=17 name=Gallery]