Laguna II – bezpieczeństwo
W porównaniu z poprzednim modelem nowa Laguna wypadła wręcz bajecznie. Wyniki próby zderzeniowej okazały się znakomite i na razie nawet eksperci nie wyobrażają sobie lepszych wyników.
Zderzenie czołowe
Przednie poduszki otwierają się w systemie dwustopniowym (w zależności od siły uderzenia). Niezwykle stabilna kabina oraz kompletnie nieruchoma podczas zderzenia kolumna kierownicy stanowią doskonałe środowisko, w którym można zapewnić kierowcy pełną ochronę. Znakomite okazało się też współdziałanie pasów i ich napinaczy z ogranicznikami, dzięki czemu buforowanie pod kolumną kierownicy z łatwością uchroniło kolana przed urazami. Obicie zabezpieczające przewidziano także dla stóp kierowcy, co w połączeniu z ekstremalnie małą deformacją przestrzeni na nogi wyłania ilość zielonego koloru na sylwetkach manekinów.
Zderzenie czołowe i boczne:
Wyniki testów bocznych drugiej generacji Laguny nie pozostawiły miejsca nawet na cień wątpliwości: ten samochód naprawdę doskonale chroni swych pasażerów.
Ochrona niemowlęcia:
Także w tej dziedzinie Renault dokonało postępu, oferując własnej konstrukcji foteliki Kiddy Easyfix. Sposób ich mocowania był niezwykły, ale bardzo skuteczny w teście czołowym. Ochrona w zderzeniach bocznych wymaga jednak nadal dopracowania.
Ochrona pieszego
Niestety, ochronie pasażerów nie towarzyszy głębsza myśl o pieszych. Przedni pas jest bardzo twardy, tylko na masce znaleziono kilka przyjaźniejszych od siły uderzenia.