CAPTUR – nowy concept Renault

Pamiętacie concept Renault DeZir zaprezentowany na Frankfurt Motor Show w 2009 roku ? Ten mały 2 osobowy prototyp samochodu sportowego swoim designem wskazywał kierunek rozwoju francuskiej firmy. Renault zdecydowało się na kolejny krok, na salonie w Genewie zaprezentuje kolejny prototyp potwierdzający kierunek rozwoju firmy. Będzie to pojazd rozmiarów Nissana Juke. Renault nadało mu swojsko brzmiącą nazwę „CAPTUR”

Francuscy projektanci projektując model Captur, podobnie jak w przypadku sportowego DeZir, postawili przede wszystkim  na opływowość, rezygnując z kantów.  Sylwetkę Captura cechuje muskularny charakter, i zwinność. Projekt Renault jest bardzo uniwersalny, dzięki zdejmowanemu dachowi Crossover Renault w mgnieniu oka może zmienić się w kabriolet. Na fotografiach zwracają uwagę 22 calowe felgi na których Captur prezentuję się wyjątkowo atrakcyjnie. Do kabiny francuskiego pojazdu dostaniemy się poprzez podnoszone do góry drzwi. W środku naszą uwagę zwrócą  dwa, wykonane z włókna węglowego fotele oraz wykonana z przeźroczystego materiału deska rozdzielcza.  Projektanci zadbali również o to aby użytkownik mógł wedle uznania zaaranżować wnętrze swojego pojazdu, wzdłuż nadwozia odnajdziemy składane oparcia, które umożliwiają uzyskanie z tyłu dodatkowych dwóch miejsc wyposażonych w pasy i zagłówki.

Renault wyposażyła swój koncepcyjny model  w silnik  Energy dCi 160 twin-turbo. Jednostka ta została opracowana na bazie nowej jednostki Energy 1.6 DCI 130. Dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania silnik osiąga 160 KM mocy oraz ciekawą wartość 380 Nm momentu obrotowego. Wg producenta 100 km/h na liczniku pojawi się po 8 s, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Wyjątkowy komfort jazy ma zapewnić współpracująca z jednostką napędową dwu sprzęgłowa skrzynia EDC.

 

Captur został wyposaży również w nowoczesny system RX2. Jest to nowe rozwiązanie Renault które jest niczym innym niż samoblokującym się mechanizmem różnicowym, który przenosi część lub całość momentu obrotowego silnika na koło, które w danym momencie ma  najlepszą przyczepność. To jednak nie koniec nowości technicznych. Po raz pierwszy w tym prototypie zastosowano rozwiązanie obejmujące umieszczoną u góry przedniej szyby kamerę czołową,  oraz system wspomagania prowadzenia. Nowa technologia nakłada grafikę komputerową na obraz drogi przekazywany z kamery na centralny ekran.

Opracowane na podstawie materiałów prasowych :

http://www.renault.com/en/pages/Communiques.aspx?idc=98

http://www.autogaleria.pl

Zdjęcia : http://carscoop.blogspot.com