Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • DeDeK

      Jak poprawnie nazywać tematy na forum - TUTORIAL

      Witam Was. Dzisiaj chciałbym przedstawić Wam, jak poprawnie i zgodnie z regulaminem nazwać temat. Nie jest to trudne, wymaga poświęcenia dosłownie 10 sekund więcej - 5 sekund na wpisanie, 5 sekund na pomyślenie nad nazwą (niekoniecznie w tej kolejności).   1. Zapytaj samego siebie jaki masz problem z autem. Przecież jak rozmawiasz ze sobą (tak, każdy to robi, ale nie każdy na głos) to nie "mówisz" - mam problem z autem, tylko "mówisz" raczej - mam problem z tym głupim autem. kurde czemu długo odpala i jak odpali falują obroty 2. Teraz już wiesz, jaki jest problem - silnik długo odpala, jeśli to zrobi falują obroty 3. Przejdźmy do nazwania tematu. Będziemy opierać się na pkt. 1 i 2.   Przedstaw swój problem dokładnie - po to masz dużo miejsca w nazwie tematu i drugą rubrykę - tak, ona jest specjalnie na dodatkowy opis! fajny bajer, prawda ? Też byłem zachwycony pomysłowością twórców tego forum.   Zgodnie więc z poprzednimi punktami nie nazywaj tematu - problem z autem (bo przecież w rozmowie ze samym sobą nie ograniczasz się do tego), ale nazwij to porządnie i zrozumiale, np. Silnik długo odpala. Prawda, że przejrzyściej ? Masz jeszcze dodatkową rubrykę o której pisałem. Nie musisz, aczkolwiek możesz ją wypełnić, w moim przykładzie byłoby to - a jeśli odpali obroty falują To by było na tyle. Jak widzicie, jest to bardzo proste, wystarczy pomyśleć. Po co takie "kombinacje" ? Po to, żeby następni użytkownicy z tym samym problemem mogli bez problemu znaleźć ten temat dzięki wyszukiwarce.   Dam jeszcze jeden przykład, by to zobrazować: Problem - silnik dlawi sie na obrotach pomimo ze filtr paliwa jest wymieniony Jak nie powinna wyglądać nazwa tematu - "silnik źle pracuje POMOCY!!!", "nie działa jak powinien", "mam problem z silnikiem help !!", "silnik" itp. Gdzie jest błąd - to powinno być oczywiste po przeczytaniu 3 punktów tutorialu - niedokładnie opisany problem (nazwa tematu ma jak najwięcej mówić o problemie, ale też dosyć zwięźle), poza tym w nazwie tematu nie używa się słów "help", "pomocy" itp. i nie powinno się nadużywać znaków interpunkcyjnych bez potrzeby. Jak powinna wyglądać nazwa tematu - "Silnik dławi się przy wysokich obrotach". W dodatkowej rubryce wg. mnie warto byłoby wpisać jakie punkty dostępowe mamy, np. "wymieniony filtr paliwa".     Prosiłbym o chwilę refleksji nad tym i stosowanie się do tutoriala - to nie żadna kara i potępienie, to ułatwienie dla Nas - przyszłych i obecnych użytkowników samochodów z diamentem w logo   Pozdrawiam, DeDeK   Jak edytować tytuł gdy już założyłeś temat? - Można to zrobić poprzez Zaawansowaną Edycję pierwszego postu w temacie.
    • AMIGAnTOMEK

      Ograniczenia !   21.11.2017

      Ogłoszenie w dziale SPRZEDAM ma prawo wstawić użytkownik z minimum 3-miesięcznym stażem na forum!
    • AMIGAnTOMEK

      Jak zostać członkiem Renault Laguna Klub Polska   31.12.2018

      Aby zostać członkiem Stowarzyszenia Renault Laguna Klub Polska (w skrócie RLKP) osoba zainteresowana powinna:W pierwszej kolejności należy zapoznać się ze Statutem Klubu. Jeżeli zgadzasz się z jego postanowieniami powinieneś spełnić następujące warunki: 1. Pobrać deklarację członkowską w formacie DOC lub w formacie PDF wypełnić i podpisać: a) zeskanować i wysłać pocztą elektroniczną z adresu, który jest podany w deklaracji na aktualny adres email Sekretarza RLKP    deklaracje@renaultlaguna.pl lub b) wysłać pocztą na adres*: Robert Zieliński ul. 11-go listopada 96 41-218 Sosnowiec woj. śląskie *- dopuszcza się tylko jeden tryb wysłania deklaracji.   Począwszy od 01.01.2012 Zarząd podejmując decyzję o przyjęciu bądź nie, kandydata w poczet członków będzie się kierował n/w regułami Kandydat musi spełnić przynajmniej jeden z warunków: I Pojawić się przynajmniej na jednym zlocie/spocie i uzyskać od członków tegoż zlotu/spotu rekomendację na członka II. Czynnie uczestniczyć w życiu forum III. Uzyskać rekomendację bossa regionalnego Wprowadzenie kryteriów ma na celu ograniczenie przyjęć członków jednorocznych którzy wstępują i w momencie wymagania płatności kolejnej składki odchodzą. Chcemy postawić na jakość a nie na ilość. Niech członkami zostają pozytywnie zakręcone na punkcie Laguny/RLKP osoby a nie przypadkowi użytkownicy forum."   2. Po otrzymaniu na email podany w deklaracji akceptacji (może to potrwać około tygodnia do półtorej gdyż zarząd będzie musiał zweryfikować kandydaturę) wpłacić 60 zł (50 zł składka klubowa za rok bieżący + 10 zł opłata pocztowa za wysyłkę gadżetów) na konto podane w mailu potwierdzającym rejestrację. Uwaga ROK BIEŻĄCY OBEJMUJE MIESIĄCE OD STYCZNIA DO GRUDNIA. Po spełnieniu powyższych warunków otrzymasz listem poleconym komplet ramek pod tablice rejestracyjne oraz naklejkę klubową.W dniu wysyłki gadżetów dołączysz do grona klubowiczów Stowarzyszenia Renault Laguna Klub Polska i otrzymasz dostęp do działów forum związanych z Klubem a także dostęp do klubowego serwera FTP na którym znajdują się instrukcje, zdjęcia ze spotów, programy oraz wiele innych rzeczy związanych z Klubem oraz samochodem Renault Laguna.Stowarzyszenie Renault Laguna Klub Polska jest organizacją non-profit, a żadna osoba wykonująca pracę na jego rzecz nie pobiera z tego tytułu żadnego wynagrodzenia.Uwaga w mailu otrzymasz zapytanie o kolor i typ naklejki. Oto one   Biała prawa : Czarna prawa: Biała Lewa: Czarna lewa: Każda dodatkowa naklejka to + 4zł do kwoty podanej wyżej. 3. Następnie, po otrzymaniu gadżetów RLKP, zamontować je na samochodziePozdrawiam.

NATHAN

Forumowicz
  • Zawartość

    407
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Odpowiedzi na komentarze dodane przez NATHAN

  1. Twój plus raczej nic nie zmieni. Widać ładnie podejście członków zarządu do próśb społeczności.

    To nic, że my chcielibyśmy zmian, to nie ma znaczenia. Jak widać niektórzy z moderacji/administracji mają takie samo podejście.

    Nic dziwnego, że jest tutaj jak jest.

    1. NATHAN

      NATHAN

      No niestety masz rację :( zgadzam się jednak w 100 % z tym co napisałeś.

  2. Czy ten dźwięk o który Ci chodzi to jest taki dźwięk?:

     

  3. siema,

    ile tego oleju do wspomagania trzeba na wymianę?

     

    1. NATHAN

      NATHAN

      Dzięki.

      To przy okazji uszczelniania michy zwrócę mu na to uwagę.

    2. (Zobacz 13 inne odpowiedzi na tę aktualizację statusu)

  4. siema,

    ile tego oleju do wspomagania trzeba na wymianę?

     

    1. NATHAN

      NATHAN

      Dzięki za info.

      Ale jak mi mój znajomy będzie robił uszczelnienie miski (a robi TYLKO Renówki, od jakichś 20 lat), to myślę że da radę sprawdzić czy on jest zbyt luźny, i czy wymaga już wymiany ?

      Ja mu już wspominałem o nim rok temu, ale on mówił że tam nie ma napinacza, i w zasadzie jak nie hałasuje to się nie wymienia.

    2. (Zobacz 13 inne odpowiedzi na tę aktualizację statusu)

  5. siema,

    ile tego oleju do wspomagania trzeba na wymianę?

     

    1. NATHAN

      NATHAN

      Napinacz bez sensu w moim przypadku, bo mam przejechane obecnie 8-9 tys. na rozrządzie, przez rok czasu :) a założony mam ori, pompa też ori, tak samo zestaw paska mikro i koło pasowe (wszystko ori).

      Też właśnie nie jeżdżę dużo, modlę się tylko żeby ten łańcuszek się nie upierdolił kiedyś, i żebym nie zatarł silnika.

      A jaki masz przebieg ?

      Ja mam 212 tys. obecnie.

      Chyba nigdzie nie ma notki serwisowej o wymianie tegoż kompletu łańcuszka.

      Chyba tylko przy wymianie pompy.

    2. (Zobacz 13 inne odpowiedzi na tę aktualizację statusu)

  6. siema,

    ile tego oleju do wspomagania trzeba na wymianę?

     

    1. NATHAN

      NATHAN

      To jak koło pasowe, to i rozrząd trzeba rozpiąć, i wymienić pasek przy okazji :/

      Chociaż może niekoniecznie, bo przecież koło pasowe nachodzi dopiero na koło zębate, na którym jest pasek.

    2. (Zobacz 13 inne odpowiedzi na tę aktualizację statusu)

  7. siema,

    ile tego oleju do wspomagania trzeba na wymianę?

     

    1. NATHAN

      NATHAN

      A ja mam inne pytanko do Ciebie.

      Czy żeby zmienić łańcuszek pompy oleju, koło zębate itp. (czyli cały zestaw pompy oleju pod numerem :  7701472674 ) wystarczy zrzucić miskę ?

      Pytam, bo i tak mam miskę do uszczelnienia, to bym to zrobił przy okazji, o ile nie trzeba niczego więcej rozbierać.

    2. (Zobacz 13 inne odpowiedzi na tę aktualizację statusu)

  8. siema,

    ile tego oleju do wspomagania trzeba na wymianę?

     

    1. NATHAN

      NATHAN

      Jako ciekawostka : obecny olej rekomendowany do naszych Lagun według Totala Australijskiego : 

       

      http://www4.total.fr/asia-oceania/australia/Technical Data Sheets/TOTAL/TOTAL Automotive/02 - Heavy Duty Diesel Engine Oil/03 - Automatic Transmission Fluid/FLUIDMATIC MV 0815.pdf

      I zobacz ile norm spełnia :)

      Najciekawsze jest to, że o ile się orientuję, ten olej jest w ogóle niedostępny w Europie.

       

      Potwierdza się to, o czym pisałem.

      O ile w przypadku naszych skrzyń, zalecane są tak naprawdę tylko dwa oleje, czyli ELFMATIC J6 i Ravenol J2/S, i nie powinno się stosować olei Multi ATF (mimo, że Motul w/w normy spełnia według ich specyfikacji), to w przypadku wspomagania klasycznego hydraulicznego, co by nie wlać na bazie ATF'a to będzie dobrze :)

      Czy będzie to ELFMATIC G3, czy Dexron IID, czy też Motul/Castrol Multi ATF, wszystko będzie dobre.

       

      Inna sprawa, że II D to olej mineralny.

    2. (Zobacz 13 inne odpowiedzi na tę aktualizację statusu)

  9. siema,

    ile tego oleju do wspomagania trzeba na wymianę?

     

    1. NATHAN

      NATHAN

      Z płukaniem to minimum 3 litry.

      Ja nie płukałem, po prostu ściągnęliśmy dolny wąż, poskręcałem kierą kilka razy w prawo i lewo (auto na podnośniku dwukolumnowym), żeby wypchnąć możliwie jak najwięcej płynu, i później wlaliśmy.

      Tak, zalałem Mobil ATF 220, ale może być dowolny płyn o specyfikacji Dexron IID.

      Motul Multi ATF też może być (sam bym pewnie go teraz zalał).

      Może być nawet SPECOL IID :) ( rozlewany w Chorzowie, ma lepsze parametry od Mobila). I dzisiaj jeśli miałbym zalać IID , to zalałbym tego Specola właśnie (mam go w pracy).

      A cena za Mobila jaką podałeś, jest zwyczajna - normalna ;)

       

    2. (Zobacz 13 inne odpowiedzi na tę aktualizację statusu)

  10. siema,

    ile tego oleju do wspomagania trzeba na wymianę?

     

    1. NATHAN

      NATHAN

      Siemka, jeśli bez płukania to litr Ci wystarczy :)

       

    2. (Zobacz 13 inne odpowiedzi na tę aktualizację statusu)

×