Poradnik kupującego: Renault Laguna III 2007-2015

Renault-Laguna_Estate-2008-1600-06

Poradnik kupującego: Renault Laguna III 2007-2015

Witam serdecznie, trafiłeś na tą witrynę szukając informacji o modelu Laguna III generacji ? Szukasz samochodu i nie chcesz wpakować się na przysłowiową minę ? Potrzebujesz informacji na temat modelu Laguna ten artykuł jest dla ciebie.

Zapraszam do przeczytania poradnika przed zakupem III generacji Renault Laguna.

„Trójka” zadebiutowała w 2007 roku w odmianach liftback i kombi. W 2010 roku przeszła facelifting z kolei w 2013 roku dokonano ponownie kilku poprawek stylistycznych. W zależności od rynku napotkamy na różne wersje i konfiguracje. Od pełnych skór i listew stylizowanych na drewniane w Initiale po materiałowe fotele i średniowieczny hamulec ręczny w Authentique. Jeśli jesteś w miarę zorientowany to pewnie szukasz konkretnej wersji wyposażenia i silnika, lecz jeśli nie masz jeszcze nic konkretnego w planach to dobrze żebyś wiedział czym mniej więcej różnią się poszczególne wersję i jak powinny wyglądać.

Authentique była tylko i wyłącznie z jednostką 1.6 16v z praktycznie podstawowym wyposażeniem, jest to bardzo rzadko spotykana wersja, najczęściej z polskiej sieci dealerskiej.

Brak zdjęcia poglądowego

  • Klimatyzacja manualna
  • Radioodtwarzacz CD MP3, 8 głośników
  • Karta Renault
  • Eliptyczne reflektory halogenowe
  • Czołowe i boczne poduszki powietrzne z przodu, chroniące klatkę piersiową / miednicę
  • Poduszki kurtynowe z przodu i z tyłu
  • Lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane
  • Zderzaki, obudowy lusterek bocznych i spoiler dachowy w kolorze nadwozia
  • Boczne listwy ochronne i klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • Kołpaki kół 16’’ Bayadere
  • Kierownica pokryta skórą
  • Listwa ozdobna deski rozdzielczej lakierowana, ciemno-grafitowa
  • Tapicerka materiałowa
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości, wzdłużną i kąta pochylenia oparcia
  • Tylny podłokietnik z 2 uchwytami na kubki
  • Przednie zagłówki z regulacją wysokości
  • Dzielona tylna kanapa w układzie 1/3 – 2/3 (Grandtour)
  • Relingi dachowe (Grandtour)

Expression ta wersja posiadała kilka dodatkowych elementów wyposażenia, była łączona z jednostkami o mocach 2.0 16V 140, 1.5 dCi 110, 2.0 dCi 130:

56231cc448db76bcb3e304509c3dbcd1454cd1bf

  • Światła przeciwmgłowe
  • Radioodtwarzacz CD MP3 z systemem cyfrowej obróbki dźwięku Arkamys, 8 głośników
  • System Bluetooth
  • Elektrycznie podnoszone szyby tylne z wyłącznikiem impulsowym
  • Wstawka w gałce dźwigni zmiany biegów w kolorze matowego chromu
  • Tarcze zegarów z chromowanym obramowaniem
  • Gniazdo do podłączenia akcesoriów w tylnej części konsoli i w bagażniku
  • Chromowane obramowanie bocznych szyb
  • Środkowy słupek w czarnym błyszczącym kolorze
  • Zaczep na torbę (Grandtour)
  • Zamykane schowki we wnękach tylnych kół w bagażniku (Grandtour)
  • Listwa progu bagażnika z chromowanymi wstawkami (Grandtour)

SL Tech Run łączona z jednostkami 2.0 16v 140 KM, 2.0 dCi 150 KM, posiadająca wyżej wymienione wyposażenie plus kilka dodatkowych elementów:

832218869_3_1080x720_20-16v-tech-run-140km-tylko-43000km-1-wl-krajowy-osobowe

  • System nawigacji satelitarnej TomTom®: kolorowy ekran i karta SD
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Czujnik światła i deszczu
  • Automatyczny hamulec postojowy
  • Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 16’’ Paradise

Dynamique ta wersja łączona jest z następującymi jednostkami napędowymi 2.0 16V 140, 2.0 16V 170 AT, 2.0 T 205 (4Control), 2.0 dCi 150, 2.0 dCi 180 (4Control), była dostępna jako jedyna również z czarną alcantarą, uwagę zwraca inna kierownica z przeprojektowaną poduszką kierowcy.

3

  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17’’ Spider*
  • Trójramienna kierownica GT*
  • Tapicerka materiałowo-skórzana ze wzmocnionym podparciem bocznym(w wersji 2.0 16V 140, 2.0 170 aut., 2.0 dCi 150)
  • Tapicerka alkantara łączona ze skórą ze wzmocnionym podparciem bocznym(w wersji 4Control)
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Czujnik światła i deszczu
  • Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
  • Regulator – ogranicznik prędkości
  • Układ wspomagania parkowania tyłem
  • Aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów GT*
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane na czarny błyszczący kolor*
  • Specjalny przedni zderzak GT*
  • Czarne wnętrza kloszów reflektorów*
  • Przyciemniane lampy tylne*
  • Automatyczny hamulec postojowy
  • System 4Control (w wersji 2.0 T 205 i 2.0 dCi 180)*
  • Relingi dachowe w kolorze chromu (Grandtour)

* Elementy dostępne tylko w wersji Dynamique

Privilege dostępna praktycznie z tymi samymi jednostkami co wyżej wymieniona, praktycznie gdyż nie było w ofercie jednostki 2.0 16v Turbo 204, nie było też możliwości dokupienia 4Control. W tej odmianie znajdziemy przyjemne połączenie weluru i skóry, dostępna była również ciemna tapicerka w tym samym zestawieniu plus kilka dodatkowych elementów wyposażenia:

13

  • Karta Renault Hands Free
  • Elektrycznie składane lusterka boczne
  • Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe
  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17’’ Beverly
  • Obramowanie reflektorów z błyszczącego chromu

Initiale to najbogatsza odmiana łączona tylko z jednostkami Diesla 2.0 dCi 150 AT FAP, 2.0 dCi 180 FAP, posiada najbogatsze seryjne wyposażenie. Pełne skóry, piękne listwy, fotele z pamięcią ustawień i kilka innych dodatków:

822720053_9_1080x720_renault-laguna-iii-grandtour-20dci-initiale-paris-fullopcja-

  • System nawigacji satelitarnej TomTom®: kolorowy ekran, karta SD
  • Tapicerka skórzana Riviera
  • Wykładziny z jasnego drewna
  • Elektrycznie ustawiane fotele przednie z pamięcią ustawienia, podgrzewane
  • Lusterka boczne z pamięcią ustawienia
  • Układ wspomagania przy parkowaniu przodem i tyłem
  • Żaluzja przeciwsłoneczna tylnej szyby (Laguna)
  • Żaluzje przeciwsłoneczne bocznych szyb z tyłu (Grandtour)
  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17’’ Long Beach
  • Lakier metalizowany

W 2008 roku pojawiła się usportowiona odmiana oznaczona symbolem GT, różniące się wizualnie od pozostałych Lagun ponad 300 elementami:

6

  • Zderzak z wlotami powietrza po bokach
  • Fotele pokryte szarą alcantarą i czarną skórą ekologiczną
  • Aluminiowe pedały
  • Krótsza aluminiowa gałka zmiany biegów
  • Kierownica spłaszczona u dołu i pogrubiona

Mechanicznie tez jest lepiej, z uwagi na fakt iż nad tą odmianą pracowali inżynierowie z oddziału Renault Sport, osadzili GT na niższych o 1,5 cm sprężynach, zastosowali utwardzone amortyzatory co w połączeniu z 4Control dawało świetne wrażenia z jazdy i niesamowitą przyczepność i zwrotność.

Każda odmiana Laguny III generacji wyposażona jest w kartę którą otwieramy i uruchamiamy pojazd, w bogatszych wersjach z tzw systemem Hands Free. Jak to działa ? Łapiemy za klamkę i otwieramy auto, wsiadamy i naciskamy przycisk start. Wystarczy mieć kartę w kieszeni reszta odbywa się automatycznie sterownik pojazdu wykrywa kartę i pozwala otworzyć drzwi jak i uruchomić silnik. Karta dodatkowo posiada możliwość zdalnego włączenia reflektorów i otwarcia klapy bagażnika która niestety tylko się odryglowuje lecz nie podnosi się automatycznie.

7

Warto również zajrzeć na Forum. gdzie można przeprowadzić wstępną ocenę pojazdu który chcesz kupić przez innych posiadaczy III generacje Laguny. Na forum RLKP znajdziesz obszerne i szczegółowe informacje oraz tematy o pozostałych wersjach modelu z innych rynków sprzedaży.

Jednostki Napędowe

Kompromis jest zawsze możliwy, również przy wyborze jednostki napędowej.

Obok ekonomicznego 1.5 dCi o mocy 110km i mocnego, jednak rzadko spotykanego 3.0 dCi z automatyczną skrzynią biegów, mamy popularny 2.0 dCi w rożnych wariantach mocy od 130 do 180 KM, silniki dostępne zarówno z automatyczną skrzynia AJ0 nieposiadającej dwumasowego kola zamachowego jak i manualną prostą, ale nieco toporna skrzynię PK4 o 6 przełożeniach.
Dla fanów silników benzynowych znajda się jednostki klasyczne 1.6 110km i 2.0 140km łączone z 6 biegową skrzynią. 2.0 16v Turbo 170km z klasyczną automatyczną skrzynią biegów AJ0 lub 2.0 16v Turbo 204 km ze skrzynią manualna, które w razie potrzeby można śmiało podkręcić lub tez bez problemu dołożyć instalację LPG którą odradzamy w przypadku wolnossącej jednostki 2.0 16v 140 KM ze względu na słabą jakość gniazd zaworowych nie współpracuje on dobrze z instalacją LPG. Wisienką na torcie był motor 3,5 24v V6 238 KM łączony z automatyczną skrzynią, jest niesamowicie rzadko spotykany znajdziemy go w odmianie kombi lecz to wręcz indywidualne jednostkowe przypadki lub w odmianie Coupe która zadebiutowała w 2008 roku.

Który wybrać, czym się różnią i czy są warte polecenia? Chcesz dowiedzieć się jakie awarie trapią poszczególne jednostki napędowe ? zapraszamy więc na Forum. W dziale z poradami o zakupie znajdziesz wszystkie niezbędne informacje które pomogą w ocenie wybranego przez ciebie egzemplarza.

Teraz przejdźmy do konkretów, wiesz już jakie odmiany posiada Laguna III generacji, znalazłeś ogłoszenie ale masz pewne wątpliwości? jest kilka szczegółów które powinieneś wiedzieć.

Pierwszym elementem jest spasowanie nadwozia i wnętrza. Zadajesz sobie pytanie czemu ta Initiale ma taką poduszkę w kierownicy a ta inną? czym się różnią te kierownice i czemu tak jest poniżej znajdziesz kilka prawidłowych i nieprawidłowych konfiguracji.

Oto kilka prawidłowych zestawień:

A tutaj nieprawidłowych:

Zadajesz sobie pytanie skąd mam wiedzieć że to na pewno Xenon i czy te elementy są na pewno z tej wersji? Dlaczego to GT ma na słupku emblemat GT, a inne emblemat 4Control? Przejrzałeś temat i dalej nie rozumiesz? Zapytaj, każdy chętnie rozwieje Twoje wątpliwości.

Znalazłeś ogłoszenie i co dalej ?

W końcu, to ta niby wszystko się zgadza. Sprzedający brzmi uczciwie, dał mi nawet numer VIN. Tylko co z nim poczać?

Renault prowadzi scentralizowana bazę danych, wiec historia pojazdów jest dostępna w każdym ASO Renault.

Zastanawiasz się czemu te Laguny nie maja książek serwisowych, a ta ma. Dzwoniłeś do serwisu i nie chcą nic powiedzieć? Dobrze jest wiedzieć, że po 2010 roku wpisy odbywały się już tylko elektronicznie.

Zapewne nie słyszałeś o stronie Moje Renault gdzie dowiesz się chociażby jaki był ostatni odnotowany przebieg. Logując się na na powyższy adres możesz poprosić na chacie konsultanta o kilka podpowiedzi odnośnie przebiegu lub stanu w jakim auto opuściło fabrykę. Akurat francuzy to niewdzięczne auta do korygowania przebiegu na liczniku, a mimo to robi się to nagminnie. Zajrzyj do nas i dowiedz się jak nie kupić auta z symbolicznym 189000 km na blacie, nie uwierzysz że to takie nieskomplikowane. Przebieg zapisywany jest zarówno na karcie HF jak i w pompie ABS. W Renault można na specjalnym czytniku sprawdzić przebieg z karty. Interfejs diagnostyczny Clip również powie nam jaki przebieg ma samochód.

Umówiłeś się na oględziny. Co dalej, na co zwrócić uwagę, czego się nie bać i jak poznać co będzie kosztowne, co niegroźne, a co typowe kapryśne i Francuskie.

Nie podoba ci się pęknięty bok fotela? myślisz ze coś jest nie tak ? Laguna III jak każde auto posiada mankamenty i tak np:

  • Ekoskóra boczków foteli potrafi pękać przy niewielkich przebiegach (ASO naprawiało to na gwarancji)
  • Zacinały się zamki drzwi
  • Strzelały drzwi przez pękające tulejki w ograniczniku.

Wszystkie te elementy zostały opisane na forum RLKP.

Może zabiorę ja do SKP albo mechanika, bo w ASO zapewne będzie suma trzycyfrowa… A może jakiś kolega z forum mi pomoże? wejdź i zapytaj o optymalne rozwiązanie.

Przegląd na SKP może okazać się niewystarczający, gdyż kupno auta to nie tylko zawieszenie. Mechanik, jak się zna i może zajrzeć również do komputera, czemu nie.

W ASO można już za 200-300 zł wykonać kompletny przegląd przed zakupowy. Pamiętajmy, aby uzgodnić że chcemy być przy badaniu i mieć możliwość zadawania pytań, bo niektórzy zasłaniają się przepisami BHP. Żeby się nie okazało, że umówiliśmy się na przegląd i nie możemy na nim być.

W 2008 roku pojawiła się również odmiana Coupe posiadająca w ofercie Jednostkę 2.0 Turbo 204, 3,5 V6 238 AT i 2.0 dCi 180.

Renault-Laguna_Coupe-2009-1600-09

 

W 2013 roku model przeszedł FaceLifting, nieznacznie zmieniając swój wygląd, dodano światła do jazdy dziennej LED i kilka unowocześnień, zmiany zaszły również w wersjach wyposażenia jak i w możliwościach konfiguracji.

Większość usterek została już rozwiązana i naprawiona, na wiele z nich znajdziecie odpowiedź i poradnik na Forum które jest związane z Portalem :

Dział poradników i manuali

Dział Techniczny modelu III generacji

Dział pomocy podczas kupna

Mam nadzieję że ten poradnik rozjaśni Ci wiele aspektów na temat Laguny III generacji.
Miłego dnia i Francuskiego Komfortu.

Poradnik powstał we współpracy z Klubowiczem i Redaktorem Derweise
Korekta przygotowanie + poprawki Redaktor Hondacbr11
W razie wykrycia błędów proszę o kontakt Redakcja