Renault Talisman Estate: Oficjalne informacje i zdjęcia

Renault-Talisman_Estate_2016_1600x1200_wallpaper_0c

Renault postanowiło zaprezentować odmianę Talismana kombi jeszcze przed targami IAA Frankfurt, na których miało to nastąpić, producent zaskoczył wszystkich bardzo pozytywnie.

Model kombi nie różni się zbyt znacząco stylistyką od odmiany sedan, linia jest dosyć prosta dla niektórych zbyt prosta jak na markę francuską, ale niestety takie są ostatnio realia rynku, linia boczna okien delikatnie unosi się na wysokości tylnego błotnika, co dodaje więcej dynamizmu niż w prosta linia okien w wielu konkurencyjnych modelach, razić może to, że światła zostały przeniesione bez zmian z modelu Sedan. Trzeba jedno  przyznać, cały pojazd prezentuje się bardzo spójnie i majestatycznie jak na swój segment.

Bagażnik w stosunku do sedana zmalał, z 608l do 572l, lecz nie ma w tym nic dziwnego i niepokojącego gduż kombi nawet z mniejszą o kilka litrów pojemnością będzie bardziej ustawne i praktyczniejsze od sedana, w którym ze względu na mały otwór załadunkowy nie wykorzystamy w pełni tych deklarowanych przez producenta 608l pojemności. Tutaj wychodzi regres w stosunku do Laguny, która zawsze była dzięki czemu była tez praktyczniejsza.

Renault zapewnia, że Talisman tak w odmianie Sedan i Kombi dostarczy wielu emocji podczas jazdy, i nie mam tu na myśli emocji związanych z usterkami jak wielu myśli.

Dzięki zastosowaniu amortyzatorów o zmiennej charakterystyce i systemu 4Control mamy doświadczyć wielu emocji podczas jazdy, szkoda, że gama jednostek napędowych nie napawa zbytnim optymizmem, jeśli chodzi o pojemności skokowe. Montowane jednostki to 1.5 dCi 110 KM i 1.6 dCi w dwóch odmianach 130 i Biturbo 160 KM. Konstrukcje benzynowe to tylko jeden silnik 1.6 o mocach 150 i 200 KM, który będzie mógł być połączony tylko z 7 stopniową przekładnia EDC. Może i koni nie brakuje, ale pojemności już tak, chociaż większy i dużo cięższy Espace V z jednostką 200 konną jeździ bardzo dynamicznie i przyjemnie. A Talisman będzie ważył około 200 do 300 Kg mniej i typ karoserii też ma duży wpływ na osiągi, bo różnica w oporze powietrza będzie znacząca. Miejmy nadzieję na wersję GT z mocniejszą jednostką o większej pojemności.

W wyposażeniu będziemy mogli znaleźć Ergonomiczne fotele z funkcją wentylacji i podgrzewania, multimedialny tablet R-Link 2, dźwięk Surround BOSE® oraz pełną ofertę systemów wspomagających prowadzenie.

Dostęp do przestrzeni bagażowej jest ułatwiony dzięki progowi umieszczonemu na wysokości 571 mm i dużej szerokości otworu bagażnika, wynoszącej 1 074 mm. Tak jak w sedanie klapa może być wyposażona w siłowniki zapewniające bezdotykowe otwieranie bagażnika. Tylna kanapa jest dzielona w układzie 1/3-2/3, a dzięki funkcji Easy Break można będzie ją złożyć z przestrzeni bagażowej za pomocą specjalnych dźwigni jak miało to miejsce w Lagunie III

System elektrycznego i bezdotykowego otwierania klapy można aktywować przesunięciem stopy pod tylnym zderzakiem. Czyli w skrócie kopiąc auto w tyłek, będzie można otworzyć bagażnik.

Bagażnik ja wspomniałem wyżej dysponuje pojemnością 572l wg norm VDA po złożeniu kanapy uzyskujemy ponad dwukrotnie więcej, bo aż 1700l. Długość bagażnika wynosi 1116 mm a po złożeniu kanapy ponad 2010 mm.

Oficjalna premiera światowa odbędzie się na Targach IAA Frankfurt już we wrześniu.

 

Galeria zdjęć Netcarshow:

Renault Talisman sedan oficjalne zdjęcia i informacje

Autor publikacji – Adamczyk Mateusz vel hondacbr11