Historia Modelu

Renault Laguna – jest pojazdem produkowanym przez firmę Renault od 1994 roku. W 2001  roku pierwszy model został zastąpiony przez całkowicie nową Lagunę II która w 2005 roku przeszła faceliftng.  Od 2007 roku produkowana jest trzecia już wersja Laguny. W maju 2008 roku Renault pokazało światu Lagunę w wersji Coupé. W 2010 roku Laguna III przeszła facelifting, natomiast w 2012 roku faceliftingu doczekała się Laguna Coupé

„Mos Eisley spaceport. You will never find a more wretched hive of scum and villainy. We must be cautious.”

Renault Laguna I ph I (1994-1998)

Renault Laguna zadebiutowała w 1993. Po kanciastych modelach serii 21 i 25 stylistyka budziła podziw, wysoka jakość wykonania miała odmienić sceptyczne nastawienie europejskiej klienteli do aut klasy średniej spod znaku Renault. Jej głównym zadaniem było konkurowanie z samochodami klasy średniej m.in. z Oplem Vectrą czy Volkswagenem Passatem.

Laguna dostępna była z czterema silnikami benzynowymi o pojemności: 1,8; 2,0; 2,0 16V (2,0 S); 3,0 V6 oraz z dieslami: 2,2 oraz turbodoładowanym o tej samej pojemności.

Dwa lata później (w 1995 roku) wprowadzono do sprzedaży wersję kombi (Grandtour), która była dostępna w wersji 5 lub 7 osobowej.


„The Sand people are easily startled, but they’ll soon be back, and in greater numbers.”

Renault Laguna I ph II  (1998-2001)

Trzy lata później (w 1998 roku) przeprowadzony został facelifting. Zmieniono kształt przedniego zderzaka, przednie i tylne światła oraz kilka innych drobiazgów.

Zaprezentowano nowe silniki benzynowe : 1,6 16V oraz 1.8 16V. W 1999 roku produkowany przez Volvo silnik 2.0 16V zastąpiono silnikiem 2.0 16V własnej konstrukcji. Natomiast turbodoładowany silnik diesla 2.2 litra  zastąpiony został silnikiem 1.9 dCi. Wycofano silnik 1,8 8V oraz wolnossącą wersję diesla 2,2 litra. Zmieniono też automatyczną skrzynię biegów, wprowadzając nową wyprodukowaną we współpracy z koncernem PSA.

W 2000 roku zaprezentowano finałową wersję  Millenium z bogatym wyposażeniem, między innymi z półskórzanymi siedzeniami.

Najbogatszą wersją wyposażenia Laguny, wprowadzoną w 1997 roku, była Initiale Paris. W wersji przed faceliftingiem  występowała z silnikami: 2.0 8V ze skrzynią automatyczna, 3.0 V6 24V (skrzynia manualna lub automatyczna). Wyposażenie obejmowało m.in. skórzaną tapicerkę, inną kolorystykę wnętrza, drewnopodobne elementy kokpitu (panel Climatronica, klapka od radia, uchwyty drzwi), lakierowane pod kolor nadwozia listwy boczne. Laguna po faceliftingu , w tej wersji wyposażenia, była wyposażona w silniki: 1.8 16V, 2.0 8V ze skrzynią automatyczną, 3.0 V6 24V (skrzynia manualna lub automatyczna) lub 2.2 dT (diesel o mocy 113KM). Wyposażenie wzbogacono m.in. o kolorowa nawigację – Carminat 5000 – montowaną w konsoli centralnej. Wersja Initiale Paris nie była wersją limitowaną.

Na przełomie 2000/2001 roku zakończono produkcję Laguny I. W tym samym czasie zaprezentowano jej następczynię – Lagunę II.

 

„Will somebody get this big walking carpet out of my way?”

 Renault Laguna II ph I (2001-2005)

Jak wspomniano wcześniej pod koniec 2000 roku po prawie siedmiu latach produkcji  pierwsza generacja Renault Laguny została zastąpiona przez całkowicie nową Renault Lagunę II, dzielącą płyte podłogową z nowym Nissanem Primerą, który pojawił się rok później. W nowej Lagunie zostały zmodernizowane silniki , a lista wyposażenia była dużo dłuższa. Zastosowano trzy silniki benzynowe: 1,6 16V, 1,8 16V, 2,0 16V (wersja z turbo i bez turbo). Przewidziano też dwa silniki diesla: 1,9 oraz 2,2 z bezpośrednim wtryskiem. Nowością w tym modelu był system „keyless”. Samochód otwierało się, zamykało, a także uruchamiało nie kluczykiem, a specjalną kartą. Rozwinięciem systemu „keyless” był system „handsfree”, dzięki któremu otwarcie lub zamknięcie samochodu czy uruchomienie silnika wymagało jedynie obecności karty w pobliżu auta.

Stylizacja drugiej generacji Laguny bardzo nawiązuje do koncepcyjnego samochodu Renault Initiale. Renault Laguna II była pierwszym samochodem osobowym dostępnym w Europie, który otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EURO NCAP.

Wersja kombi w zależności od rynku była nazywana SportsTourer lub Grandtour. W przeciwieństwie do Laguny pierwszej generacji, wersja siedmioosobowa samochodu była niedostępna.

Renault Laguna II ph II (2005-2007)

Po 4 latach produkcji w kwietniu 2005 roku Lagunę II postanowiono zmodernizować. Zmianie poddano wygląd zewnętrzny pojazdu, przede wszystkim przednią część nadwozia, wprowadzając nową stylizację pasa przedniego wraz z reflektorami oraz nowy kształt pokrywy silnika. Istotniejsze zmiany dotyczą rozwiązań technicznych.

Duże zmiany widać również we wnętrzu. Elementy są lepiej spasowane, wykonane z materiałów o podwyższonej jakości – welurową tkaninę tapicerską zastąpiły miękkie tkaniny z mikrofibry. Duże zmiany objęły deskę rozdzielczą.Laguna może być wyposażona w nowoczesną nawigację Carminat.
Do zmodernizowanej Laguny II wprowadzono szeroką gamę silników. Pięć jednostek benzynowych i trzy wysokoprężne. Nowy jest silnik benzynowy oznaczony 2.0T rozwijający moc 205 KM, przeznaczony dla wersji GT. Z wyjątkiem 3-litrowego silnika widlastego 6-cylindrowego, pozostałe mają 4 cylindry ustawione rzędowo.Pod koniec 2005 roku silnik 2,2 dCi zastąpiono nowym silnikiem 2,0 dCi o mocy 150KM stworzonym we współpracy z Nissanem. W 2007 ostatecznie zakończono produkcję Laguny II i wprowadzoną na rynek już trzecią generacje tego modelu.


Renault Laguna III ph I  (2007-2010)

Trzecią generację Renault Laguny zaprezentowano 2 czerwca 2007 roku we Frankfurcie. Do polskich salonów nowa Laguna trafiła w październiku 2007  Nowa Laguna według zapewnień producenta miała być niezawodnym samochodem. Nowy model dostępny był  w 6 wersjach wyposażeniowych: Authentique, Expression, SL Tech Run, Dynamique, Privilage, Intiale. Każda z wymienionych wersji charakteryzuję się innym wyglądem wnętrza i bogatym wyposażeniem.

Rok później w Genewie w Renault zaprezentowano Lagunę GT występującą w dwóch wersjach: liftback oraz kombi (GrandTour).W wersji GT dostępne były dwa silniki  diesel: 2.0 dCi 180 KM oraz silnik benzynowy 2.0 (ten sam co w poprzedniej Lagunie GT) o mocy 205 KM. Nowa Laguna GT została też wyposażona w system czterech kół skrętnych ActiveDrive. Ma on za zadanie ułatwić pokonywanie np. ciasnych zakrętów, przy pomocy skręcania również tylnych kół (nawet o 6°). Podczas jazdy nie przekraczającej 60km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę niż koła przednie. Gdy przekroczymy prędkość 60 km/h, tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie. Z zewnątrz wersja GT różniła się od innych przednimi i tylnymi reflektorami oraz innymi zderzakami. W wnętrzu pojawiły się kubełkowe siedzenia oraz sportowe akcenty.

W drugiej połowie 2009 roku lekkiemu liftingowi poddano wnętrze samochodu. W dużej mierze są to różnicę w zastosowanych materiałach i kilka elementów z modelu GT, które pojawiają się teraz w wersji Dynamique, dodatkowo wersja Dynamique z silnikami 2.0 170 i 205 KM oraz Dieslem 180 KM dostępna jest z systemem czterech kół skrętnych 4Control, który wcześniej zarezerwowany był jedynie dla modelu GT.

Renault Laguna Coupe (2008-2012)

Uroczysta Premiera tego auta odbyła się 24 maja 2008r podczas otwarcia festiwalu filmowego w Cannes. Laguna Coupe bazuje na nowej generacji Laguny hatchback. Francuskie auto mierzy 4,64 metra długości, 1,83 m szerokości i dysponuje znacznym jak na auto tego segmentu, rozstawem osi wynoszącym 2,64 metra.Nowy układ jezdny, znany j z wersji GT Laguny to 4 koła skrętne. Ma on zapewnić lepsze zachowanie się auta przy sytuacjach miejskich np. parkowaniu, ale też przy dużych prędkościach i pokonywaniu ciasnych zakrętów.W tej wersji Laguny znajdziemy silnik 3.0 dCi , jego moment obrotowy zapewnia ogromną dynamikę i zapewnia znakomite osiągi. Podobnie jest z silnikiem3.5 litra z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Laguna Coupe w tej specyfikacji przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund.

Wewnętrz mamy do dyspozycji najwyższej klasy seryjne nagłośnienie Bose Sound System, system nawigacji Carminat Bluetooth DVD oraz kartę hands free.Renault Laguna Coupe jest objęta 3 letnią gwarancją, lub do 150 tys. km przebiegu

Renault Laguna III Ph II  (2010-)

Renault zaprezentował odświeżoną Lagunę podczas targów w Paryżu. Projektanci  Renault zmienili mocno przód auta, co nadaje mu teraz nieco bardziej dynamicznego charakteru, wprowadzono nowe reflektory, zmodyfikowano również kształt zderzaka oraz przedni grill. We wnętrzu zmiany objęły materiały tapicerskie, które są bardzo dobrej jakości i przyjemne w dotyku. Wyposażenie zostało wzbogacone m.in. o dwa nowe systemy nagłośnienia – 3D Sound by Arkamys z ośmioma głośnikami i wzmacniaczem 140 W w standardzie lub wysokiej klasy Bose Sound System z 10 głośnikami i cyfrowym wzmacniaczem za dopłatą.

Bardzo pomocna w trasie okazuje się wbudowana nawigacja GPS Carminat TomTom Live, która w zależności od dostępności takich informacji w danym kraju, może powiadamiać o przenośnych fotoradarach czy omijać korki

.Zmiany nastąpiły również w jednostkach napędowych. Laguna po liftingu jest oferowana z nowym ekologicznym silnikiem turbo diesla 1.5 l dCi o mocy 110 KM. W modelach z silnikami dCi 130 KM i dCi 150 KM oferowany jest jako opcja system 4Control.

Renault Laguna Coupe Ph II (2012-)

Trzy lata po wprowadzeniu do sprzedaży, Laguna Coupe przechodzi facelifting. Po raz pierwszy zaprezentowana została  szerokiej publiczności na targach motoryzacyjnych w Bolonii. Laguna Coupe samochód posiada całkiem nowy wygląd reflektorów dzięki wprowadzeniu świateł przednich do jazdy dziennej LED w wyposażeniu seryjnym.

Pozostając przy wyglądzie zewnętrznym, lakier Biała Perła, który przyczynił się do sukcesu limitowanej serii Monaco GP, jest obecnie możliwy do zamówienia dla wersji GT. Oferta dwubarwna z dachem w kolorze Czarnej Perły również została rozszerzona na wersję GT w połączeniu z wszelkimi dostępnymi lakierami metalizowanymi.Wyrafinowany styl wnętrza wzmacnia elegancka ciemnografitowa skórzana tapicerka oferowana w wyposażeniu seryjnym wersji GT. Laguna Coupe może być wyposażona w następujące w silniki: benzynową jednostkę 2.0 T o mocy 205 KM lub diesel 2.0 dCi z 3 poziomami mocy: 150, 175 (z automatyczną skrzynią biegów) i 180 KM. Wszystkie silniki Diesla dostępne są z filtrem cząstek stałych DPF/FAP i przestrzegają normy emisji spalin Euro 5. Oferowane są z manualną lub automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów, dzięki której przyjemność prowadzenia można połączyć ze sportową jazdą.