Co dalej z Laguną ?

aaa

Od około 3 lat pogłoski mówiły o sporych zmianach w Koncernie Renault, jednym z głównych zagrożonych był model Laguna. Sprzedaż od wielu lat była dosyć słaba jak na segment „D” laguna była wręcz odsetkiem sprzedanych pojazdów gubiąc się pomiędzy Mondeo, Passatem, Insignią i nawet Peugeotem 407/508.

Główną przyczyną tego był dosyć ciężki żywot i historia drugiej generacji tego modelu. W związku z tym podobnie jak Opel postąpił z Vectrą, Renault chcę odciąć niezbyt dobrze kojarzącą się nazwę Laguna od najnowszego modelu który zostanie zaprezentowany w tym roku.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że przewinęła się nazwa Atalance Atalans, lecz nikt nigdzie oficjalnie nie zapowiedział „śmierci” Laguny jako nazwy. Nowy model który zastąpi dotychczasową trzecią generację modelu, co dosyć kontrowersyjne jest Sedanem. Koncern postanowił dodać troszkę klasy i odszedł od znanego już od pierwszej generacji typu nadwozia Liftback. Ostatnim sedanem w tej klasie było Renault 21 w którym można było uświadczyć nawet napęd 4×4.

Nowa generacja będzie dostępna w nadwoziu Sedan i Kombi, auto urośnie o 20 cm i będzie 150 kg lżejsze od obecnej generacji Laguny. Dzięki powiększeniu rozmiarów ma zastąpić Lagunę i Latidiute Latitude . Podobnie jak w przypadku 407 i 607 gdzie oba modele zastąpił 508.

Proporcje nadwozia zostały bardzo mocno zmodyfikowane, samochód ma nabrać klasy i elegancji. Dodatkowo stylistykę podkreślą reflektory Full Led z ciekawie zaprojektowanymi światłami do jazdy dziennej, niestety lub stety nie zobaczymy już wersji Coupe, chodź ta informacja jest niepotwierdzona przez sam Koncern, lecz ta wersja była wręcz kulą u nogi i tak już ciężko sprzedającej się III generacji.

Pod piękną „karoserią” znajdziemy technologię znaną z najnowszej piątej już odmiany Espace, która została zaprezentowana pod koniec 2014 roku. Przednie zawieszenie oparte będzie o Kolumny McPhersona z tyłu zaś znajdziemy belkę skrętną z systemem 4Control, dodatkowo samochód zostanie wyposażony w adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia. Nad pracą całego układu pieczę będzie trzymał system Multi Sense, służący do zmiany osobowości auta.

System ma pięć trybów: Eco, Comfort, Neutral, Sport i ostatni Perso (Programowalny osobiście przez kierowce).
Każdy z trybów bezpośrednio wpływa na pracę pedału gazu, zawieszenia, skrzyni biegów, układu kierowniczego a także klimatyzacji czy oświetlenia wnętrza. Dodatkowym gadżetem będzie imitowanie dźwięku silnika poprzez głośniki systemu car audio.

W gamie silnikowej znajdziemy jednostki Turbodoładowane o mocy od 130 do 200 KM, nie jest potwierdzona mocniejsza wersja, miejmy nadzieję że pojawi się odmiana GT, całość będzie mogła być sprzężona z 6 biegową skrzynią ręczną i dwusprzęgłową skrzynią 6 lub 7 biegową.

Oficjalna światowa premiera już w Lipcu tego roku, w Polsce na przełomie listopada, grudnia. Kombi zadebiutuje w 2016 roku.

Zdjęcia które znajdują się poniżej to oczywiście wizję francuskiego portalu „autojournal”

Link do tematu na forum

post-49312-0-25286400-1431670010post-49312-0-32837700-1431670027IMG_4497-1laguna10

Autor publikacji – Adamczyk Mateusz vel hondacbr11